Marketing globálnich otepľovačov

Ivan's picture

Naopak silnou stránkou globálnich otepľovačov alias klimatickích meničov je marketing. Podarilo sa im totiž predať teóriu, ktorú nikto vlastne ani poriadne nepozná. Napriek tomu o jej správnosti kupujúci nielenže nepochibuje, ale dokonca pociťuje intelektuálnu prevahu nad pochibovačmi.

Bívalí kolega mi pred časom narovinu povedal, že si mislí o každom, kto pochibuje o tom, že je to človek, kto spôsobuje globálne otepľovanie alias klimatické zmeni, že je debil. Nuž tak som sa opítal, že či vie, že CO2 ako skleníkoví plin nie je nič moc, pretože odráža tepelné žiarenie len v obmedzenom vlnovom spektre. Samozrejme nevedel.

Schválne. Spravte si prieskum vo svojom okolí, že v čom je pointa, že CO2 spôsobuje globálne otepľovanie. Alias klimatické zmeni. Ako odpoveď dostanete s najväčšou pravdepodobnosťou niečo na tento štíl: "CO2 spôsobuje skleníkoví efekt, pretože neumožní teplu uniknúť von z atmosféri a odrazí ho nazad." Omil. Celá teória je postavená na tom, že sú to oblaki, ktoré spôsobujú skleníkoví efekt. Vodná para totiž odráža tepelné žiarenie v oveľa širšom vlnovom spektre ako CO2. A viac oblakov je tu kvôli tomu, že CO2 aj keď málo ale predsa len niečo odrazí, čo spôsobuje zvíšené odparovanie.

Takže, keď to zhrnieme, celá teória spočíva v tom, že niečo, čoho tu je nula celá nič, na čom je podiel človeka 3% a čo odráža nazad len veľmi málo, spôsobuje globálne otepľovanie alias klimatické zmeni. A kto o tom pochibuje je za debila.

Tomu sa hovorí dokonale zvládnutí marketing.